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| | rumors sesta edizione 40k?! | |
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Autore | Messaggio |
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Blooddrop Utente
Età : 32 Messaggi : 4910
| Titolo: Re: rumors sesta edizione 40k?! Ven Giu 24, 2011 4:23 pm | |
| lol se e' un fake questo si sta dando da fare u.u - Citazione :
- Citazione :
my source stubbornly refuses to give me all interim codex erratas he was given. he fears that this can be used to trace him. But I convinced him that probably everyone involved has at least the space marine errata.Here we go: Codex Space Marines p.51 And they Shall know Fear: Sworn Brothers, pass rally morale check automatically, if caught in sweeping advance, fights on and gets No Retreat hits p.53 Chapter Banner: counts as as banner for assuming leadership, units in 12” re-roll morale checks for heavy casualties, lost close combat, tank shock and pinning , rest unchanged p.55 Nartheticum: Feel no Pain (1) Company Banner: counts as as banner for assuming leadership, units in 12” re-roll morale checks for heavy casualties, lost close combat, tank shock and pinning , rest unchanged p. 56 Librarians have power level 1, Epistolaries 2 p. 57 Smite: shooting power The Avengers: shooting power Quickening: modifying power, must target himself, used in preparation phase Null Zone: shock wave Might of Titans: modifying power, used at start of assault phase Gate of infinity: modifying power, used in movement phase Vortex of Doom: Rift power p.58 Honour of the Chapter: Fearless (2) and Stubborn p. 62 Heroic Intervention: can surge on turn of arrival, but not shoot p. 65 Move Through Cover: Move Through Cover (2) p. 66 Move Through Cover: Move Through Cover (1) Sniper Rifle: Sniper (1) p. 69 Drop Pod Assault: Remaining drop pods are divided between rear guard, flank guard, cannot harry. Disembarking unit cannot assault even if unit has fleet. p. 73 Thunderfire Gun: 1 crew marker, make additional S8, power weapon attack at I 1 Tremor: unit already in cover cannot force a surge p. 75: Cerberus Launcher: additionally units disembarking from moving vehicle have Fleet p. 81 Power of the machine spirit: can fire one more weapon, advanced rules: can still cause directed wounds if diverting fire Assault vehicle: units disembarking from moving vehicle have Fleet p. 84 God of War: Fearless (2) for every unit with combat tactics p. 85 Surprise Attack: no effect without advanced rules in play Rites of Battle: re-roll any failed morale check for pinning, heavy casualties, tank shock or lost close combat Talassarian Tempest Blade: Instant Death (1) Mantle of Suzerain: Fell no Pain (1) p. 86 Hood of Hellfire: power level 3 p. 87 Feel no Pain: Feel no Pain (1) p. 88 Eye of Vengeance: controlling player can choose, to which armour group Telion’s wounds go Stalker Pattern Boltgun: Rending (1) p. 92 Chapter Tactics: Fleet (1), when disembarked from moving vehicle unit can advance, but not charge (except from Land raider and Land Speeder Storm) The Raven’s Talons: Rending(1) p. 94 Moondrakkan: can charged even if moves flat out Moonfang: ID (1) p. 95 Fearless: Fearless (2) and Stubborn p.97 Assault Cannon: Rending (1) p. 98 Master-crafted Weapons: has master-crafted rule p. 100 Camo Cloaks: Stealth (1) p.103 Dozer Blades: can re-roll dangerous terrain tests p.129-143 Chapter Champion, Company Champion and Sergeants are squad leaders, Servitor units and attack bike squadrons can nominate one model as squad leader | |
| | | The_Green_Knight Custode di Zendra
Età : 31 Località : Pistoia Messaggi : 12249
| Titolo: Re: rumors sesta edizione 40k?! Ven Giu 24, 2011 6:54 pm | |
| Vuoi seriamente dirmi che a più di un anno dall'uscita ci sono 'sti rumours fuori? Sai quanta gente dovrebbero licenziare per una cosa del genere se fosse vera? | |
| | | Blooddrop Utente
Età : 32 Messaggi : 4910
| Titolo: Re: rumors sesta edizione 40k?! Ven Giu 24, 2011 8:37 pm | |
| personalmente non gli do sto grandissimo peso. anche perche e' vero: se li sgamassero verebbero licenziati subito.
comunque un po meno acidita' perfavore: sto solo postando cio che leggo in giro... (forse e' solo una mia impressione? sui forum e' piu difficile giudicare i toni altrui ^^) | |
| | | Logan Utente
Età : 30 Località : ROMA Messaggi : 3279
| Titolo: Re: rumors sesta edizione 40k?! Ven Giu 24, 2011 8:39 pm | |
| Non credo che il tono di TGK sia di rimprovero. Cmq io tralascerei i rumors della sesta al momento,poichè potrebbe anche condizionarci a livello di gioco con l'attuale edizione. | |
| | | The_Green_Knight Custode di Zendra
Età : 31 Località : Pistoia Messaggi : 12249
| Titolo: Re: rumors sesta edizione 40k?! Ven Giu 24, 2011 10:02 pm | |
| No, non sono di rimprovero (ci mancherebbe altro... chi sono io per riproverare qualcun altro che nemmeno conosco? ^^). Rimango solo non solo perplesso, ma stranito.
Pensa: se seriamente qualcuno avesse fatto uno spoiler del genere sul regolamento nuovo indirizzando gli acquisti in questo anno e mezzo (e sinceramente, io credo di più), sarebbero saltate le teste responsabili. Come è successo a Glee che una ha rivelato su Twitter chi avrebbe vinto il Prom (il classico ballo scolastico americano) ed è stata licenziata seduta stante, mi sembrerebbe il minimo accadesse per una multinazionale. | |
| | | Lyadon Utente
Età : 34 Località : Roma Messaggi : 28
| Titolo: Re: rumors sesta edizione 40k?! Ven Giu 24, 2011 10:04 pm | |
| Mi sembrano strani tutti questi cambiamenti, anche se guardando il Fantasy non sono poi così impossibili. E' evidente che il target della GW sia piuttosto basso (e io con i miei 15 anni di vita sono proprio quel target xD), infatti se date un'occhiata alle modifiche del Fantasy: vista realistica (niente più colline e boschi infiniti) magia semplificata tiro potenziato cariche potenziate
Tutti cambiamenti che rendono il gioco più semplice. A questo punto però non sono stupito dai cambiamenti radicali ma dal fatto che la GW voglia "complicare" e rallentare il 40K, che si differenzia dal Fantasy proprio per la velocità del gioco. Quindi tirando le somme per me è..... Bufala! xD A meno che la GW non abbia deciso di portare 40k e Fantasy allo stesso livello di velocità di gioco velocizzando il Fantasy e rallentando il 40k.... TADADADAAAAAAA!!!! xD | |
| | | Blooddrop Utente
Età : 32 Messaggi : 4910
| Titolo: Re: rumors sesta edizione 40k?! Sab Giu 25, 2011 4:56 pm | |
| sono sorpreso: continuano ad arrivare! O.o - Citazione :
- models that have charged already locked unit have I 10 this turn - Assume leadership: Standard bearers, etc. that assume leadership count as squad leader in all respects (two saves, directed wounds), any other model that assumes leadership only in regard of performing unit actions - if you deploy in 24” distance from enemy you cannot shoot with 24” weapon or assault with 24” movement - models must always consolidate out of 1” of vehicle after attacking it, if locked in combat with another unit, vehicles are ignored for pile in moves after combat, must use this pile in move to bring 1” between unit an vehicle, artillery and walkers are obviously exceptions - swarms have Eternal Warrior (1) - Seize the initiative: same name, but completely different rule: stratagem, 1 str. point, after the deployment of both force, but before placing infiltrators, roll a D6, on 5+, enemy must place infiltrators in contact with his own table edge, no scout moves allowed - whole unit or squadron must make the same reaction - Pistols: got confused by what I though were two contradicting short statements; units with pistols can attack with pistol’s S, AP1,2,3 pistols confer Rending (2) (Rending on 5+), Gets Hot! wounds count against combat resolution, on charge: can make full attacks in any other turn: can make single attack, does not get bonus of second ccw, etc. - if both player agree, the charge movement and pile in move before combat can be made as one move with combined movement distance after the first model was engaged to fasten things up - Characters: shooting wounds are directed, too - Advanced rules: evasion value (normal rules: always use short distance), all reactions, Torrent of Fire, Directed wounds, damage chart modifiers for AP, flyer mode, ramming, Stratagems: bidding stays intact but only re-rolls can be taken, unique units, measuring* * normal rules: can measure anytime you want, advanced: movement: measure full movement distance you want to go, i.e. 6” for a advancing, can’t measure 12” surge distance, anything else: measure distance to target you play either all advanced rules or none at all - Hit & Run: still random: 3D6” consolidation move - Morale checks for casualties: only in enemy’s shooting phase - witchblade can now cause ID after psychic test like force weapons - there is a small box for rare movement situations: if infantry unit moves as jump infantry (or any other unit type has movement rules of another unit type), it uses the jump infantry movement rules, but for shooting and close combat it counts as original unit type, so it is still easy to hit, if an unit moves flat out and there is no column in the to hit chart, take the moving column, exotic movements count as ‘moving’ even if faster than flat out move, deep striking units count as ‘moving’ , if units that are immobile arrives from reserves but not via deep strike, they are placed in contact with table edge normally and remain there for the rest of the game, we shall assume the the bunker has decloaked or something similar, units disembarking from deep striking vehicles use the disembarking rules for charging, so no charge unless fleet rule - Master-crafted: re-roll one to hit roll, if several models attack with master-crafted weapons of the same type, roll the dice together, then re-roll as many dice as there are master-crafted weapons - if you shoot through interfering models, you cannot snipe
running out out steam because I don’t get the errata info and I have reached even the tiny details of the rules but I have one big thing left: - monstrous creatures: 2D6 versus vehicles, ignore armour, move as infantry unless stated otherwise, are ignored for Abandon as ICs, IGNORE TERRAIN | |
| | | Logan Utente
Età : 30 Località : ROMA Messaggi : 3279
| Titolo: Re: rumors sesta edizione 40k?! Sab Giu 25, 2011 5:32 pm | |
| Ho capito mi imparo a giocare a scacchi per bene e lo faccio diventare il mio nuovo hobby... | |
| | | Melkor il Morgoth Utente
Età : 37 Località : Sylvania Messaggi : 1878
| Titolo: Re: rumors sesta edizione 40k?! Sab Giu 25, 2011 7:33 pm | |
| - Logan ha scritto:
- Ho capito mi imparo a giocare a scacchi per bene e lo faccio diventare il mio nuovo hobby...
:§-.pä: Vista la quantità di rumors, basta incollarli per ottenere il nuovo regolamento: wow ragazzi, siamo in VI! | |
| | | Blooddrop Utente
Età : 32 Messaggi : 4910
| Titolo: Re: rumors sesta edizione 40k?! Sab Giu 25, 2011 8:16 pm | |
| @ morgoth: vero ahhah :D
comunque questo tizio vorrebbe lasciare la GW appena finito sto lavoro | |
| | | Logan Utente
Età : 30 Località : ROMA Messaggi : 3279
| Titolo: Re: rumors sesta edizione 40k?! Dom Giu 26, 2011 12:29 pm | |
| - PrimarcaSanguinus ha scritto:
comunque questo tizio vorrebbe lasciare la GW appena finito sto lavoro io lo avrei lasciato 3 edizioni fa,guarda che stanno a combina. Sinceramente l'edizione attuale mi piace molto,non sono molte le cose negative,non capisco perchè devono fa tutto sto bordello. Accetto tutto,tranne il fatto che bisogna fare il test di iniziativa per correre,il mephiston rimarrebbe fregato il 10% delle volte,e lui deve arrivare in CaC. | |
| | | Blooddrop Utente
Età : 32 Messaggi : 4910
| Titolo: Re: rumors sesta edizione 40k?! Dom Giu 26, 2011 12:50 pm | |
| vabbe e' ancora in pre alpha quest' edizione. non si sa cosa cambieranno!
anche a me piace quella attuale: magari servirebbe solo una piccola modifica sui volanti e un paio di altre cose. ma niente di drastico :) | |
| | | Logan Utente
Età : 30 Località : ROMA Messaggi : 3279
| Titolo: Re: rumors sesta edizione 40k?! Dom Giu 26, 2011 7:53 pm | |
| Cmq non capisco,perchè,dicono che questa versione è creata per rendere la vita + facile ai novizzi..io vedo delle aggiunte,non semplificazioni.. | |
| | | Zoro Utente
Età : 32 Località : Torino Messaggi : 1126
| Titolo: Re: rumors sesta edizione 40k?! Lun Giu 27, 2011 1:32 am | |
| sarò nabbo e credulone ma a me queste cose continuano ad arrivare anche dai miei negozianti gw di fiducia, ergo: o sono nabbi anche loro.... o c'è un fondo di verità | |
| | | Falkios Utente
Età : 40 Località : Roma Messaggi : 32
| Titolo: Re: rumors sesta edizione 40k?! Sab Lug 02, 2011 8:32 pm | |
| Pare sia una bufala.
E' un regolamento molto più complesso dell'attuale e andrebbe contro alla politica di semplificazione (cioè facciamo giocare più bambini possibile per spennare i loro papà) che segue la GW.
Se poi davvero implementassero meccaniche più profonde, ben vengano!
Io sogno ancora i turni delle unità in ordine di iniziativa... | |
| | | Tyrant Utente
Età : 30 Località : Bergamo Messaggi : 256
| Titolo: Re: rumors sesta edizione 40k?! Ven Ago 12, 2011 11:03 pm | |
| è un po' prestino no? per una nuona edizione?e poi questa nn mi dispiace... | |
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| Titolo: Re: rumors sesta edizione 40k?! | |
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